måndag 9 juli 2012

Macarons - första lyckade

Till midsommar var jag ansvarig för sötsakerna. Jag hittade några dagar innan ett litet macarons bak-kit på Åhléns och tänkte att jag provar. Och jag lyckades faktiskt! (har provat två gånger innan, inte bra alls) Första omgången gjorde jag blåa blåbärsmacarons och andra gula mangomacarons. Första blev inte lika lyckat som andra omgången, alltså hade jag inte lika många blåbärsmacarons med mig när det gällde. men men.


Visst blev de fina? dock så var förpackningen jag hade dom i inte helt tät så när de vilade i kylen drog de åt sig fukt och blev lite soggiga, helt klart inte som de ska vara, så nästa gång vet jag iaf att jag måste ha en heeeeelt tät förpackningslåda att förvara dom i innan de ska serveras.  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar