söndag 17 juni 2012

Blondie med Jordgubbsmousse och färska jordgubbar

Igår hade vi middag hemma hos mamma och till efterrätt bestämde jag mig för att testa inför midsommarafton eftersom jag är ansvarig för sötsakerna till firandet. Jag var tidig med att bestämma mig för en tårta med blondiebotten, vit chokladmousse och jordgubbsmousse fyllning. Så igår blev blondiebotten och jordgubbsmoussen testade. För er som inte vet vad en blondie är så är det motsatsen till brownie, den är gjord på vit choklad istället för mörk choklad =)


Det blev himla gott faktiskt. Men nu börjar jag fundera på om jag ska göra jorgubbsmoussen mer cheesecake-aktig och ha den på en lite tunnare blondie täckt med skivade jordgubbar. Så det blir som en tårt/cheesecake.. Hmm, vi får se =) har lite mer jag vill testa i veckan innan jag bestämmer mig helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar